18. Ez a hét eddig

2010.04.24. 00:02

Jelentem szerda helyett kedden zavartam le az 5 km-emet, ami kb 4-ig egész jól ment, de utána már elég kemény volt a vádlim és nem is sok csillapítással dolgoztak. 

Pihentem pár napot, bár csütörtökön és  ma pénteken is kb. 8 órát voltam nagyon vékony talpú lábbelikben( huarache, Feelmax Panka). Ma munka után kimentem egy újabb 5-6 km-t futni, de viszonylag sokszor megálltam, hogy kicsit megrázzam, nyújtogassam a vádlimat, hátha így tovább bírom. Igyekeztem futás előtt és után is eleget nyújtani, de még mindig nem érzem azt a gyakorlatot,ami kilazítaná a vádlifeszülésemet! Végülis időben majdnem ugyanannyit mentem időre, mint szoktam, csak most néha igyekeztem kenyai futónak érezni magam és kicsit nagyobb lépésekkel, tempóztam, persze ilyenkor a pulzus is 170 felé ment, de nagyon jó volt ez a lendületesebb futás. Természetesen bőven van mit erősödnöm,de remélem őszre már talán tudok nyomni egy ilyen tempósabb 5 km-t is, minden nehézség nélkül, illetve jó lenne a Nike félmaratont tisztességes idővel lefutni , lehetőleg mezítláb (vagy VFF, huaracheban)! :)

A huarache-mon ma visszacseréltem a bőrszíjat kötélgyűrűre, de sajnos el is szakítottam a jobb láb belső oldalán a gumitalpat. Megragasztottam Tip-top ragasztóval, meglátjuk mennyit bír, legfeljebb ütök rá egy újabb lukat, vagy végső megoldásként új talpat vágok ki! :)

Praktika: Észrevettem, hogy a talppárnám közepe hajlamos befülledni a huaracheban és ettől fel is puhul ott a bőr (nedvesség), ami utána 1-2 kmig eléggé érezteti magát futáskor. Gyógyszertárban vettem izzadsággátló folyadékot,amivel majd bekenem a talppárnámat, ha legközelebb huaracheban akarok közlekedni. Vettem még vízhólyag elleni tapaszt, meg Betadinet is. :)


Elvileg vasárnap megint kimegyek, addig igyekszem a vádlimat árnikakrémmel masszírozni és tanulmányozgatom a Trigger Point terápiát, ami állítolag nagyon hasznos önmasszírozási technika.

www.tptherapy.com/

 

Szerző: Muq

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://minimalshoe.blog.hu/api/trackback/id/tr911947026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

misk66 2010.04.24. 09:53:47

Kiszakadt?Megrántottad erősen?A vádlid,hogy nyújtod?A Bozót cikke igen jó.Én egy lépcsőre lépek rá a lábfejemmel sarok lent,láb egyenes.3*30 mp naponta többször.nekem ez segített,na meg a mezítláb futás.További fájdalommentes futást

Muq 2010.04.24. 12:42:49

@misk66: Igen, szorosra akartam húzni. A ragasztó nem vált be, szóval raktam egy újabb lukat rá 1 centivel előrébb. :)
Bozót cikke? Melyik? Hol?
Én is nyújtok úgy és szerintem ez a trigger pont dolog is jó lesz, mert ma reggel sokkal jobb a vádlim.

palyi 2010.04.26. 05:16:30

Szerintem nem téged láttak tegnap olyan 11 fele a pesti oldalon a szönyegen, de mezítláb volt az biztos.

misk66 2010.04.26. 10:44:24

nem semmi!én vasárnap délben mezítláb egy 12 km futottam,eredmény a jobb 2 és 3as lábujjon 2 vérhólyag.a bozót oldala:
www.bozotfut.blogspot.com/
egy nike-t lehet,hogy lefutnék én is mezítláb,majd ahogy a talpam engedi.meg kellene csinálnom a huarache-t rendesen.

Muq 2010.04.26. 11:44:43

@palyi: Tegnap görkoriztam. :)

Muq 2010.04.26. 11:51:07

@misk66: Nekem az első futás után lett vízhólyag a bal láb "mutatóujján", azóta semmi gond. Szerintem sokat futottál elsőre a bőrődhöz képest, illetve érdemes figyelni a talpat, hogy hol hogyan keményedik, vagy kopik a bőr, mert mezítláb is lehetnek futóproblémák. Pl. lehet hogy kicsit megcsavarod lépéskor a lábfejed és ettől elkopik valahol. Lehet kapni gyógyszertárban olyan sebtapaszfélét, ami egy kis párna és középen kör alakban ki van vágva. Itthon "Bőrkeményedés elleni tapasz" a neve. Olasz cucc: Dottor Ciccarelli: Paracalli a neve. Jobbulást! A huaracheban nem lenne gond a Nike, ha már van elég kondi, de mezítláb érdemes edzeni, türelemmel( Nem ismerjük még ezt a szót! :) ). Remélem a héten megjön a VFF! ;)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.04.26. 23:28:43

@misk66: Melyik cikkre gondolsz? Volt egy trehányul fordított Achilles mostanság...

Vádlit az ismert gyakorlatokkal (lépcső szélén sarok leereszt, nyújtott lábbal lehajol, stb) a legegyszerűbb nyújtani. A jógában ismert downward dog www.yogajournal.com/poses/491
is nagyon jó, nem csak a vádlinak, de combhajlítónak, csípőnek, deréknak is.

monerd2 2010.04.29. 01:27:40

muq, ide írtam neked egy kommentet vádlira, hátha segít, nem tudom, minimalshoe.blog.hu/2010/04/11/12_hetvege_1