12. Hétvége

2010.04.11. 17:48

Péntek délután egy laza 20 km-t tekertem egy kedves ismerőssel,a bringás cipő úgy nyomta a lábam !:( Direkt a legnagyobbat vettem anno. és ez is rövid, bár ha jól betépőzárazom és kicsit a húzást eröltetem és nem a taposást, akkor nem is vészes!  Szombaton olyan 45 km-t tekertem, aminek egy részét igyekeztem könnyű áttétellel, de olyan 90-es pedálfordulaton tekerni, hogy szokjam a tempót. "Lujza" nem volt velem, csak igyekeztem nagyjából azt a tempót tekerni, ami az ideális. Fura volt,de meg fogom szokni! :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na,  ma végre futottam! Nem írtam,de a bal lában mutató ujján lett egy kis vízhólyag,amit nem szúrtam ki. Kb. két nap után felszívódott, csak sötétvörös folt maradt a helyén, nem is fájt különösebben. Aztán tegnap kicsit megijedtem,mert olan volt mintha bevérzett volna a talppárnám pár helyen, mintha valami viszerek , vagy azok elpattanása látszana a talppárna mélyén! Mivel esténként sokszor kicsit meleg a talpam és bizsereg, ezért betojtam,hogy sokat futottam hirtelen velük! Ma jól megnéztem és csak annyi történt, hogy eddig egy pici bőrkeményedés volt a kiss lábujjaim alatt a talppárnán, most pedig elkezdett nőni a bőr a kislábujjtól a mutatóig, úgy hogy a végén bekanyarodik a nagylábujj és a mutató közé. Érdekes, hogy a nagylábujj alatti talppárna teljesen puha (még). Egy pici a sarkamon is keményedik. :)

Szóval a mai terv az volt, hogy a Margit közepén futok 5000 métert és megnézem menni ideig tart most 180-as lépésszámmal. Az Árpád híd alól indultam, volt pár tócsa, egy-két futó és bringás középen és pár busz, meg száguldozó autós. A "Lujzát" csak az egyik fülembe tettem, hogy halljam a mögöttem jövőket és a lépéseim zaját! 

 

 

 

 

 

 

 

Ma kicsit lazábban tettem le a lábam, mert a vádli keményedés az eddig is attól volt, hogy nem akartam letenni a sarkamat. Most jobban letettem és egész jó volt olyan 4 km-ig a vádlim. A pulzusom olyn 168-178 között volt, de a levegőt olyan 4-4 lépésre vettem és nem is lihegtem nagyon. Összességében kellemes volt futni, jó idő volt, az aszfalt először hidegnek tűnt, de futva nem olyan vészes, mintha csak ácsorogna az ember rajta.

A kavicsokról:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Igazándiból ha megerősödik kicsit az ember talpa, akkor nem sok gond van velük, mert minden lépésnél máshova esnek ezek a kis masszírozók, kivéve ha beleragad valahogy a talpba, de ez nagyon ritka és ilyenkor max. pár lépés alatt kijön, vagy ki is lehet söpörni egy kézmozdulattal, ha nagyon makacs lenne őkegyelme! :)

 

Na, nem csigázom a kedélyeteket tovább, az időm 25-26 perc körül volt, ami egész jó ahhoz képest, hogy nagyon kicsiket léptem ( magamhoz képest). Igyekeztem többször is figyelni a kezeimre, amiket érdemes a 90 foknál kisebb szögben tartani, én a csuklóimat valahol a mellkas vonalában tartottam, ha lejjebb engedtem,akkor szétesett a mozgás! A testemet igyekeztem kihúzni, nem dőlni előre derékból, például ha magad elé bambulsz pár méterrel, akkor lógatod a fejed, vagy előre hajolsz, ami nem jó! Inkább a távolba nézz, persze az aszfalt kavicsaira, pocsolyáira is. :) Figyeltem a csipőmre, hogy kicsit mindig toljam előrébb, mintha azt akarnám, hogy ne dudorodjon ki a popsi és ettől az előre billentéstől a térd is mindig hajlítva landol alattam. Úgy tűnik, hogy a sarok lerakása a másodperc törtrésze alatt megtörténik, a lényeg, hogy a súlyvonalunk alá, vagy mögé érkezzen a talppárnánk és semmiképpen se előrébb. Ilyenkor hiába ért le a sarkam, már nem kap nagy ütést. Az 5km után még hazafutottam, ami olyan 1,5 km.

Most pár nap pihi, szerintem szerdáig meglátom hogy alakul a talpam és ha minden ok, akkor szerdán is ez a kb. 5 km vár rám!

Ami meglepő volt, hogy a rekortán mennyire tapad, mennyire puha az aszfalt után, de mégsem esik jól futni rajta!  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerző: Muq

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://minimalshoe.blog.hu/api/trackback/id/tr461912434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.04.12. 11:06:43

Jól hangzik! Azok a kis kavicskák nekem igencsak gondot jelentenek. Egyelőre épp őmiattuk nem futok aszfalton mezítláb, mert különösen a kislábujjam alatti talppárnarészen (az utolsó lábközépcsont feje alatt)igazán fájdalmas egy picuri kavicsra lépnem.Talán elmúlik az érzékenység, talán nem.

Bocs, hogy ez látszólag a vesszőparipám, de lécci-lécci megtennéd hogy a képeket az eredeti helyükre linkeled? Nem csak azért, mert úgy illik, hanem mert érdekelheti az olvasót, hogy honnan-kitől van, pontosan kit-mit ábrázol, van-e több az adott helyről-eseményről. Ha megteszed, köszi.

További jó futást!

misk66 2010.04.12. 13:37:23

szia
most próbálkozom én is a mezítláb futással,mivel a jobb térdem görkorcsolyázás miatt ugyancsak vizesedik.
tegnap a hétvégi futásból kb másfél kilométert mezítláb futottam a földúton,de a talpam nagyon szúrta a kavics ezért egy ilyesmi szandál előállításán gondolkodom.
www.youtube.com/watch?v=kkBVQS3qrh0
mivel a 2 méteremhez 106 kilóhoz a 46os lábamhoz 48as cipőt hordok futni.nekem semmi húzódás nem alakult ki a vádlimban,igaz lelkiismeretesen nyújtok.további sok sikert

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.04.12. 14:51:59

@misk66: Szia! Na, egyre többen vagyunk :)
Ez a vádlihúzódás nekem is rejtély! Szerintem a lenyomott sarokkal még inkább kéne terhelődjön, mint mezítláb...na, mind1, lényeg, hogy sose tapasztaltam :)

bexa 2010.04.12. 15:43:35

@misk66: a huarache-n én is nagyon filózok. hippiérzés, meg minden. :-)
egyelőre nem tudom hol lehetne bőrt kapni a talphoz. a bőrboltban? :-)

misk66 2010.04.12. 15:51:35

@bexa: én gumilapra gondoltam.azt meg mikrogumi néven a cipészkellékes boltban árulják

Muq 2010.04.12. 16:38:03

A vádlink kondíciója sem egyforma, ahogy a futóstílusunk, futómúltunk sem. Elvileg sok cipő hordás után az első pár hétben van vádlifeszülés. Huarachet én is akarok majd csinálni, legalább kíváncsiságból !:) Kecskeméten van egy cipészellátó,ahol árulnak 1,5 mm-es Vibram talpat. A madzagnak nyúlásmentes, műanyagos hengeres keresztmetszetű fűzőnek kell lenni. DE még mindig mezítláb kezdjetek neki, mert a huarache-t is csak terepen használják, a kavicsokat meg cserekorodban is megszoktad !:) Olyan járdát keress,ahol nincs sok kavics és kerüld ki őket! A képeimet sokszor csak a googleba beütött szavak alapján szedem le!

Muq 2010.04.12. 16:43:05

A vádli hátsó része tartja a levegőben a sarkad, az húzza fel lábujjra a tested, az billenti hátra a lábad, a vádli elülső részén lévő izmok meg visszafeszítik a lábfejet. Ha cipőben futsz és a súlypont elé lépsz, akkor sokszor feszíted pipába a lábfejed és a sarokraérkezés is izületek leharcolásával járó fékezés, landolás, míg talppárnán izmokat kell használni, talpadon, vádlidon.

monerd2 2010.04.20. 06:51:25

vádli: cipőben futok ugyan, de néha nekem nagyonlassú tempónál döglik meg az első 10 percben síkon vagy hegynek felfelé (utána megnyugodik); eddig megoldásnak *tűnik* (egyelőre!), hogy párszor jobban megemelem a lábfejem felfelé hátul. hu nem tudom ezt jól leírni :) képzeljétek el a lépcsős vádligyakorlatot, na annak az ellenkezőjét csinálom pár lépésen át és máris minden rendbejön. pedig tényleg döglődött előtte nagyon.
persze lehet, hogy itt tök más a probléma :) de hátha adtam ötletet :)
ezentúl még a helyes testtartás is mintha segített volna (bár nem eleget), de arról már írtál a blogban tehát ez nem lehet az a probléma.

Muq 2010.04.29. 10:22:58

@monerd2: Ezt nem értem igazán! Lábujjhegyen futsz, vagy a lábaidat emeled magasabbra (kvázi sarokemelés)?
A vádligyakorlat nekem az, hogy vízszintesbő (telitalpról) felemelem magam (lábujjhegyre emelkedek) .

monerd2 2010.06.24. 00:34:40

@Muq: sorry, csak most látom a válaszod! nem, nem futok lábujjhegyen, isten ments, az elég hibás stílus lenne. :) szóval igen, kb. sarokemelésre gondoltam.

fontos volt nekem, hogy azonnal kell tenni pár ilyen lépést, amint érzem, hogy előjönne a probléma (tehát még ideje se volt előjönnie).

egyébként azóta hogy így kezeltem a vádlim, már nem is igazán panaszkodik semmilyen tempóban, már hegynek felfelé se nagyon. :))

fz75 2010.10.13. 20:21:20

üdv minden Futónak!
a lábujjhegyen /első talppárnán/ való futás miatt tévedtem ide. megnéztem a "sarukészítő" linket, szerintem teljesen használhatatlan. oka; aki sétált már papucsba, szandálba kavicsos helyen, valószínűleg tapasztalta mennyire bosszantó a talpunk és lábbelink közé ékelődő kavics, ami futásnál hatványozottan jelentkezik. a másik ok a zsinór, mely véleményem szerint kb.1 kilcsi után levágja a lábujjunkat.
novemberben lesz egy éve hogy futok, és néhány korábbi baleset miatt lábujjhegyen teszem, mivel így nem fáj a térdem a sarok ütődésétől.
mostanra a rómairól indulva, vasúti összekötő, újpesti oldal, megyerin vissza, ami kb 20 km.
aki erre szánja magát, óvatosan és fokozatosan bemelegítve terhelje a vádlit, különben jó eséllyel megsérül.
nálam ez kezdeti 5-6 km-es szakasznál égő fájdalomérzettel társult a boka mögötti achilles ín területén, melyet a semmirevaló nikoflextől nem éreztem még soknak, majd egy koppanásszerű érzés volt ami után egy hétig alig tudtam járni.már 10 hónapja lehetett, de még napi szinten érzem, úgyhogy csak óvatosan.
saru helyett:www.futas.net/cikkek/futocipok/futocipok-115.html
sérülésmentes sportolást mindenkinek!

Muq 2010.10.14. 18:23:02

@fz75: Nekem sem vágja le a lábujjam a saru, ahogy egyetlen gladiátornak, Tarahumara indiánnak sem. :)
A kavicsból meg csak kicsi tud belemenni, de akkor kicsit megállok és egy ujjal egy mp alatt kisöpröm azt.
Óvatossággal egyetértek.:)